érdekes. fontos. népszerű.

A hét bloggere

Utazás egy eldugott völgybe

IMG_0826e1.JPGEzen a héten Grönlandra kalauzol minket a Grönland fishing blog szerzője. A blogon egy horgásztúráról olvashatunk, azonban ez többről szól, mint "csak" a halakról. Mesés tájak, sarki fény, pézsmatulok és kemény megpróbáltatások. Olvassátok szeretettel!

Kis korod óta rajongsz a horgászatért?

Annyira régen horgászom, hogy nem tudok visszaemlékezni arra az időszakra, amikor még nem horgásztam. 3-4 évesen már a Balatonban állva hajkurásztam apámmal a vörösszárnyú keszegeket. Később, amikor már önállóan képes voltam közlekedni, egyedül is horgásztam.

Honnan jött az öltet, hogy egy halfajta miatt ekkora utat tesztek meg?

Az artic char (magyarul sarki szajbling) régóta kiszemelt célpontom. Az egyik legészakabbra élő édesvízi halfaj, a hideg sarki vizekben érzi jól magát. A tundrai környezet, minden viszontagságával együtt nagyon érdekelt, régóta meg akartam nézni milyen is valójában. Szeretem azokat a helyeket ahol az ember érzi, mennyire alá van rendelve a természetnek.

Még télen olvastam egy útleírást Grönlandról, amiben sok egyéb mellett megemlítették a chart is. Ekkor kezdtem el gondolkodni az utazáson, majd kezdtem bele a szervezésbe.

A képeket nézve gyönyörű helyeken jártatok. Megérte az utazás? Visszamennél?

Megérte és visszamennék, de a közeli tervek között nem szerepel. Fantasztikus a hely, és tudom, hogy addig kellene visszalátogatnom, amíg képes vagyok újra végigcsinálni a nehézségeket.

Mi volt a legextrémebb körülmény, ami megnehezítette az ottléteteket?

Nagyon nehéz volt a gyaloglás, amíg bejutottunk az elzárt völgybe, sokkal nehezebb, mint amire számítottam. A talaj hol mocsaras, süppedős, hol meredeken sziklás volt, mindezt gázlóruhában, nehéz hátizsákokkal. A visszautat tovább nehezített a többnapos hideg eső, amikor teljesen átáztunk és nagyon fáztunk. Amióta a Paradise Valley Unesco nemzeti park, a légi járművek leszállását megtiltották, a gyaloglás nehézségeit kevés ember vállalja. A földrajzi adottságain túl ez is oka az elszigeteltségének.

A legemlékezetesebb talán az volt, hogy a pézsmatulkok milyen bizalommal fogadtak minket. Közöttük éltünk is 10 napon keresztül. Alig láthattak embert, mert egyáltalán nem féltek és nagyon kíváncsiak voltak. Meglepően sok volt belőlük, volt olyan alkalom, hogy több mint 70 db-ot számoltam meg látótávolságon belül.

Magadnak írod a blogot vagy azért, hogy másokkal is megismertesd Grönland szépségeit?

Egy szűk körű horgász levelezőlistán kezdtem el megírni az utazás történetét, de hamar rájöttem, hogy a blog sokkal kézenfekvőbb felület erre. Ekkor döntöttem el, hogy megírom az egészet, beleírtam nem horgászvonatkozású témákat is szélesebb érdeklődésre számítva. De ha jobban belegondolok azt hiszem, legfőképp magamnak írom, jó lesz visszanézni évek múlva, képek, videók és a szöveg, minden egy helyen van.

Van tervben hasonló utazás, amiről szintén olvashatunk majd? 

Elég stresszes a munkám, így időről időre ki kell pihennem magam, elsősorban szellemileg. Míg a hétköznapokban inkább fejben fáradok el, fizikailag nem, legjobban az pihentet ha ez megfordul. Ezek a túrák egyfajta meditációt jelentenek nekem, ahol a legfőbb cél ugyan a halfogás, de ez összességében mégis másodlagos. Nagyon sok jól legyezhető halfaj él a világon, a lehetőségeket csak a pénztárca szabja meg. Szóval igen, rengeteg tervem van.

Folytatod a blogot vagy miután “hazaértetek” abbahagyod az írást?

Ezt a blogot befejezem, ha lesz újabb utazás új blogba kezdek. A korábbi, érdekesebb horgász-útjaimat is meg kellene írni, remélem lesz rá alkalmam. Amikor elkészülnek, valahogy összefűzöm őket.

Kapsz olvasói visszajelzéseket?

Jó néhány elismerő visszajelzést kaptam ismerősöktől, ismeretlenektől egyaránt. Mindenkinek tetszett az egész, de szinte egyöntetű az a vélemény, hogy „biztos nagyon jó lehetett, de én nem vállaltam volna”. :)

Mit üzensz az olvasóknak?

Időnként menjenek ki kicsit a természetbe és próbáljanak néhány napig gondoskodni magukról. 

Tetszett az interjú? Megosztom Facebookon
süti beállítások módosítása