érdekes. fontos. népszerű.

A hét bloggere

Street art és graffiti művészi stílusban

petyka-260px.jpgPetykával, az idei év Kult-szórakozás kategória Goldenblog győztesével beszélgettünk a héten, aki a Budapest Avantgarde blog szerzője. Mint az alábbi interjúból is kiderül, nem a képzőművészeti pályára készült, de sokunk örömére itt találta meg önmagát, amiről személyes weboldala is tanúskodik.

Mivel foglalkozol a hétköznapokban?

Képzőművész vagyok. Igaz, kamasz koromban nem erre a pályára készültem, ezért az iskolaválasztás - utólag visszagondolva - nem volt a legszerencsésebb. Az elmúlt évek alatt sokfelé kipróbáltam magam, végül az alkotóművészetben találtam meg mindazt, amitől teljesnek érzem az életem. 

Az idei évben Goldenblog kategóriagyőztes lettél. Szerinted miben más a Te blogod, mint a hasonló témájúak?

Elképesztő, nem tudom szavakkal leírni, milyen érzés volt ilyen kitüntetésben részesülni, különösen azért, mert akkor még egy éves sem volt a blog. Amiben szerintem kicsit más a Budapest Avantgarde, az a tartalom, ugyanis a fő hangsúly a street art és graffiti kultúrán van. Nem egy szűk rétegnek szól, hiszen tágabb értelemben járja körül ezt a témát, sok külföldi hivatkozással. A blogot ugyan egyedül szerkesztem, de sok hozzáértő segítséget és támogatást kapok a barátaimtól, művész társaimtól.

A blogon sok fajta témával találkozhatunk, legyen az graffiti, street art, design, művészet. Honnan meríted a témáidat?

Részben azokon a külföldi és hazai weboldalakon keresem a témát, amelyeket napi szinten rendszeresen olvasok, de sikerült mára odáig eljutnom, hogy külföldi művészek is küldenek videót, képet, ajánlót, ami szerintem hatalmas előrelépés. Ugyanígy a magyar művészek is megkeresnek a munkáikkal, videókkal. Emellett saját anyagok is születnek, mint például a Budapest Collective street art fotóalbum. Szoktam készíteni interjúkat, beszámolókat művészekkel és boltosokkal. Ahogy az időm engedi.

Sok nemzetközi példáról is írsz. Miért lett a blog neve épp pont Budapest Avantgarde?

Van egy montázs technikával készült képsorozatom Budapestről, ahol eléggé szürreális módon láttatom a főváros központi tereit, utcáit. Amikor címet kerestem a képeknek, akkor találtam ki a Budapest Avantgarde elnevezést. Innen származik a blog címe is.

Ki az a hazai művész, akinek felnézel a munkásságára?

Nagyon sok kortársam munkáját szeretem, ám közülük is GG, BreakOne, Drez, NikonOne és a Cékl’art lányok azok, kiknek munkásságára tisztelettel és elismeréssel tekintek.

Mi a véleményed az utcai falfirkákról? Szerinted hogyan lehetne őket visszaszorítani? 

Nem szeretem és elítélem, amikor egyesek gátlástalanul összefirkálnak mindent. Az szimpla rongálás, nem több. Fontos szempont viszont, hogy el kell tudni különíteni azt, ami értéktelen és silány, attól, amely értéket hordoz, láthatóan művészi kivitel, és nem csupán egy lakóház homlokzatát bitorolja többlettartalom nélkül. Bár láttunk már ellenpéldákat külföldről. A firkálások visszaszorítására valószínűleg a színvonalasabb oktatásban - nevelésben kellene keresni a kiutat, és nem a börtönbüntetésben. Aztán segíthetne a rendszeres takarítás, az utcák, közterek kamerahálózatának bővítése, és a közlekedési járművek bekamerázása. De ez csak az én véleményem, nyilván.

Melyek azok a blogok, amelyeket még szívesen olvasol?

Főleg olyan blogokat olvasok, amelyek művészet, stílus és design témával foglalkoznak. Ilyen például a Lisztesláda, a Manzárd Café, a Stilblog, az Urbansnob, a Mindennapi Betevő és a MashKulture oldalak.

Milyen visszajelzéseket kapsz a blog kapcsán?

Szerencsére eddig pozitív véleményeket kaptam az oldalról, aminek nagyon örülök. Jó érzés, amikor azt hallom vissza, hogy elismerik a munkámat. A blognak köszönhetően számtalan új és kedves kapcsolatra tettem szert, sőt, több alkalommal kerestek fel interjú miatt is. A mostani is egy ilyen alkalom, amit ezúton is szeretnék megköszönni!

Ma van Szenteste. Van valami különleges díszed, ami felkerül a fára?

Nincs, de most hogy kérdezed, lehet, készítek egy speciális karácsonyi díszt az egyik üres festékspray kannámból.

Üzensz valamit az olvasóknak?

Köszönöm a bizalmat, és jövőre egy nagy meglepetéssel készülök, amit nem csak olvasni lehet majd. Minden kedves olvasómnak Boldog Karácsonyt Kívánok! :)

Tetszett az interjú? Megosztom Facebookon
süti beállítások módosítása