érdekes. fontos. népszerű.

A hét bloggere

A macskák nem is tudnak főzni

Amikor a két cica meglepte a Blog.hu-t egy fahéjas-vaníliás tejtortával, főzőcskéző macskanőknek képzeltük el őket, akik egy szál vörösboros pohárban naphosszat habarnak, gyúrnak, és konfitálnak a férfi felhasználók legnagyobb örömére. Aztán persze kiderült, hogy a szerző két nagyon is valódi cicája a blognévadó, de addigra már késő volt. A hozzánk hasonló klaviatúra-macsók elkezdtek pitét sütni, bazsalikomot ültetni, és szirmokat enni, sőt odaszoktak a design-fetisiszták, a gasztronácik, a macskatartók, és az egyszerű háziasszonyok is. Ildikó saját magának kezdett írni, de a Két Cica mérvadó gasztroblog lett. Később talán lekvár is lesz.

Csak mi gondoljuk, hogy a két cica, Ginevra és Léna elválaszthatatlan barátnők, akik szabadidejükben együtt főzőcskéznek, lehetőleg falatnyi csipkekötényben?

 
Nem egyszerűen barátnők – megtestesítik minden férfi álmát: ikerlányok. A falatnyi csipkekötény is jól állna nekik, és valószínűleg néhány pillanat múlva foggal-körömmel tépnék le – egymásról. Két fekete macskáról van szó ugyanis.
 
Mit keres két macska a konyhában?
 
Mit keres az ember a konyhában? Aki élt macskával, tudja, miről beszélek: hazaviszed a falatnyi kis virnyákológépet, két napig imádkozol hozzá, hogy jöjjön ki a radiátor alól, és ne sírjon a mamája után. Aztán – mikor már elveszted a reményt, hogy képes leszel életben tartani - előpenderül, megrázza magát, bevacsorázik, rácsurrant a szőnyegre, befekszik az ágyba, és attól kezdve te laksz nála. Tehát én a két cica konyhájában főzök, a teljes ellátásért cserébe.
 
Eredetileg milyen közönségnek szántad a blogot? Trendi háziasszonyoknak, akik felsikkantanak a gyömbéres áfonyacsatni hallatán vagy akár olyan férfiaknak is, akik rántottában már jók, de fogékonyak a pitesütés rejtelmeire is?
 
Bízom benne, hogy mindenkit képes vagyok „jól tartani”: életszerű blogot írok, ami konkrétan az én életemet, illetve annak gasztronómiai vetületét követi. Én sem gyűrök le minden nap egy vadkant, vannak kifejezetten időhiányos időszakaim, így megtalálható a blogomon a rántottától a tíz perces lepényeken és tésztákon át a csatniig és a karácsonyi ünnepi vacsoráig minden.
 
 
A recepteken kívül szinte mindenről írsz, ami kapcsolódik a konyhához. Nem csak az a fontos, hogy mi kerül a tányérba?
 
A legfontosabb az, hogy mi kerül a tányérba, ez vitathatatlan. De nem mindegy, miben, hogyan készítjük el, és az sem, hogyan szervírozzuk, hogy milyen tárgyak vesznek körül minket mindeközben. Nekem ez különösen fontos, hiszen szinte a konyhában élek: az asztal egyik végén a laptopom van, a másikon a teríték, a fejem fölött szakácskönyvek, mellettem a széken magazinok, szemben egy kistévé, a telefon a fülemen, miközben keverem a pulton a tésztát, ellenőrzöm a sütőt, és néha virtusból megírok egy cikket mindeközben – hiszen ez a főfoglalkozásom.
 
Oldalast kérni a lacikonyhán, aztán állva cuppogni a papírtálca fölött vétek?
 
Sose bíznék olyan emberben, aki nem eszik állva oldalast! Azon már vitatkoznék, ildomos-e mustárt enni hozzá – én csalamádépárti vagyok. Ambíciózusan keresem a lehetőségeket, és még a nap is kisüt januárban, ha egy jól eltalált, kellőképpen fokhagymás, enyhén zsíros, omlós darabra bukkanok. És kifejezetten igénylem mellé a fehérkenyeret, és az olaszfröccsöt.
 
Külön fejezet jut a blogban a fűszernövényeknek, sőt ehető virágokról is olvasni nálad. Szirmokat enni manapság lett menő?
 
Menő most lett, de úgy is mondhatnánk: most ért be engem a gasztrosznobizmus. A nagymamám jól értett a fűszernövényekhez, a gyógynövényekhez és az ehető virágokhoz is, ezért számomra a házi rózsa - és ibolyavíz, a rózsalekvár vagy a cukorban eltett rózsaszirmok mindig ismerősek voltak. Én magam is készítek ilyeneket.
 
A tortákhoz mintha valami perverz viszony fűzne...
 
A tortakészítés számomra egyfajta önkifejezési forma: ilyen kereknek szeretem látni a világot, és minden megsütött torta után úgy érzem: kerekítettem rajta egy kicsit. 
 
Az olvasóid jelzik, ha a receptjeid alapján készült ebéd jól sikerült vagy éppen összeesett a szuflé?
 
Igen, szerencsére egyre gyakrabban – így válik egyre tudatosabbá bennem, hogy hatással vagyok azokra, akik olvassák. Ez elmondhatatlanul jó érzés, hiszen azért lettem újságíró, hogy „hatással legyek”, és ilyen gyors olvasói visszajelzést, ahogy ez a blog esetében lehetséges, még soha nem kaptam.
 
A sikeres gasztrobloggerek előbb-utóbb könyvet írnak, főzőiskolát nyitnak, vagy saját termékeket kezdenek el forgalmazni. Neked vannak hasonló terveid?
 
Ezen a nyáron tudatosabban hódolok majd lekvárfőzési szenvedélyemnek, mint korábban: él a fejemben egy idea a Két Cica lekvárjait illetően, ezekből szívesen írnék szakácskönyvet is. Főzőiskolám biztos, hogy soha nem lesz: én egy háziasszony vagyok, és háztartást vezetek, nem éttermet – szeretném, ha ez így is maradna, és nem adom oda a főzés örömét semmi pénzért. Ha stresszhelyzetben kellene csinálnom, valószínűleg elmenne tőle a kedvem.
 
Mi az az öt dolog, ami sosem hiányzik a konyhádból?
 
Hát… mindig hiányzik valami. De mindig van otthon frissen pörkölt kávé a kotyogós kávéfőzőmbe, zsíros házitej a kávémba, erdei méz, valamilyen sajt (most kéksajtos korszakomat élem), és vörösbor.
Na, ezt akár egy férfi is írhatta volna! De nálam van egy tele kamra is…
 
Tetszett az interjú? Megosztom Facebookon
süti beállítások módosítása