érdekes. fontos. népszerű.

A hét bloggere

A mosoly országa nem turistaszemmel

Bangkok Charlie 3 éve írja blogját Thaiföldről, a legkülönbözőbb témákban. Hírek, információk, hasznos vagy érdekes apróságok, mítoszok, tévhitek és cáfolatok. Gazdagon illusztrált, friss posztjait idén tavasszal rendszeres viszontláthattuk az Index.hu címlapján is.

Tudja-e rólad a környezeted, hogy blogolsz?

Igen, a szűkebb környezetem mindenképpen tudja. Nehéz is lenne titokban tartani, azt hiszem.

A legcikibb dolog valakitol megkérdezni, hogy miért lett a nicked az, ami. Tehát miért?

Bangkok Bob már foglalt volt, Bangkok Eugén meg olyan snassznak tűnt, így maradt a Charlie.

A második legkínosabb a blog nevét firtatni. Nos?

Doktor Sorge jelenti Tokyoból - Charlie pedig Bangkokból. Persze ebből nem szabad elhamarkodott következtetéseket levonni.

Mi volt a legfurcsább hely, ahol életedben posztot írtál?

14. emeleten a medence mellett ér? Bár ez itt egyáltalán nem számít furcsa helynek, ahogyan a tengerpart sem, egyszerűen csak környezeti adottság. De tény, elefánt hátán még nem blogoltam.

Mennyit kerestél eddig blogolással (munka, hirdetés) és mennyi volt a kiadás?

Jó kérdés, de az biztos, hogy láttam már Google checket élőben, vagyis a program tényleg létezik és működik. Természetesen nem megélhetés, de jólesik időnként, hogy nem csupán az idejét fecsérli az ember.

Mi volt a legdurvább kommented és miért kaptad?

Ez a legérdekesebb. Soha nem szoktam durva kommenteket kapni, valamit biztosan rosszul csinálok.

Három kedvenc magyar, külföldi nyelvű blogod?
 
Amiket gyakrabban szoktam olvasni, az magyarul a Kispad, a Tardai történetek elszórakoztatnak, helyi blogok közül pedig a 2bangkok.com - nagyon kemény, már 10 éve nyomja a srác.

Ha egy nap külföldi bloggerré változva ébrednél az ágyban, ki szeretnél lenni?

Szeretném, ha szép fotókat tudnék csinálni. Ráadásul irni se kell, csak kattintgatni, aztán jön a siker, ráadásul minden nyelven értik őket. Azokra a bloggerekre mindig nagyon irigykedek: http://www.miami-fever.com/

Mit dolgozol, amikor nem blogolsz? 

Nézőpont kérdése, de hol az export, hol az import iparban. A maradék időben meg webes projekteket pátyolgatok, mindenféle vad nyelveken. Na ezért frissül olyan ritkán a blog.

Mit vásároltál magadnak utoljára? (Élelmiszert nem számítva.) 

De nehéz kérdés ez. Megvan! A Doraemonos Rubik kocka volt az utolsó nem FMCG jellegű beszerzésem.

Mikor és miért kerültél ki thaiföldre? Jobb ott neked?

Furcsa, de nem turistaként, hanem munka miatt jártam először Thaiföldön, s azóta is a munkám miatt vagyok itt. Ha azt veszem, hogy nem szeretem a telet és a hideget, akkor biztosan jobb nekem itt.

Mostanában többen mondogatják a környezetemben, hogy szívesen kiköltöznének Bangkokba. Mit tanácsolnál nekik?

Úgy tippelek, hogy a többség nem Bangkokba szeretne költözni, hanem valamelyik tengerpartra, mert azért a turistáknak az jelenti az igazi Thaiföldet. Bangkok csak egy metropolis a turistaút elején és végén, zsúfolt, büdös és állandóak a dugók. Hetente kapok hasonló leveleket az emigrálni vágyóktól. Mindenkinek ugyanazt tanácsolom. Jöjjön előbb néhány hónapra és próbálja ki Thaiföldet nem turista üzemmódban, mert az ország akkor nagyon más arcát mutatja. Én magam egyébként nem gondolom, hogy örökre kiköltöztem. Most éppen itt vagyok, néhány esztendeje.

Miben különbözik leginkább az ottani életed az ittenitől?

Erre a kérdésre talán a legnehezebb válaszolni, mert egyrészt sokban különbözik, másrészt pedig ha valaki évekig él külföldön, egy idő után megpróbálja kialakítani a megszokott rendet, mely gyakran emlékeztet a korábbi otthonira. Ha nagyon röviden akarom megfogalmazni, egyrészt biztosan kevésbé stresszes az életem, talán az alapvetően laza thai mentalitás miatt. Másrészt pontosan emiatt van épp elég idegesítő mozzanata a thai életnek a külföldi számára, ezek pedig az évek során inkább szaporodnak, mint fogynak.

Tetszett az interjú? Megosztom Facebookon
süti beállítások módosítása