érdekes. fontos. népszerű.

A hét bloggere

Mindegyik blog a roppant bonyolult lelkem más-más szeleteit simogatja

Tiboru/Csurtus a blog.hu egyik legtermékenyebb összeesküvés-érzékeny had-és rendvédelmi utazó töribloggere, csak hogy megpróbáljuk összefoglalni 15 blogjának témáját.

Tudja-e rólad a környezeted, hogy blogolsz? Mit szólnának a szüleid, családod ha kiderülne?

A szomszédok például nem tudják, viszont Olaszországban elég komoly szurkolótáborunk lehet, amióta a márciusi pesti blogbulira véletlenül betévedt két ártatlannak tűnő olasz turista és két órán keresztül felváltva énekeltük velük a partizános Bella Ciao indulót és a fasiszta Giovinezzát. Király este volt; eklektikus, mint egy igazi házibuli, csak a gruppenszex maradt el.

A legcikibb dolog valakitől megkérdezni, hogy miért lett a nicked az, ami. Tehát miért?

Á, volt egy ír cimborám, aki elmesélte, hogy az én utónevem (Tibor) majdnem olyan, mint az ő egyik legnagyobb királyuk kvázi családneve (Boru); és mivel nagyon csípek mindent, ami ír, innen kezdve a TiBoru adott volt, csak végig lekisbetűztem, mert kifejezetten szerény vagyok.

A második legkínosabb a blog nevét firtatni. Nos?

A lemil az Zig Zag barátom találmánya: Law Enforcement Military, vagyis Rendvédelem – Katonai. Különösen jó, mert rímel a slemilre is és az emilre is. Bónuszként: szeretem az Emil Rulez!-t, úgyhogy: Lemil Rulez!

A konteo az világos: Konspirációs Teóriák. Szerintem ezt a szót (konteó) én találtam ki és már több helyen is olvastam, mint bevett (és rövid) kifejezést. Nem, nem kérek szerzői jogdíjat. Indzsoj.
 
Mi volt a legfurcsább hely, ahol életedben posztot írtál?

Konzervatív csávó vagyok: csak otthon, a gépem mellett tudok írni. De jegyzeteket már készítettem Dublinban, egy kocsmában, illetve Párizsban, egy másik kocsmában. Ja, és Temesváron, egy harmadikban.

Mennyit kerestél eddig blogolással (munka, hirdetés) és mennyi volt a kiadás?

Keresni eddig egy fityinget sem sikerült, de roppant élénken várom az ajánlatokat. Kiadás csak a blogbulik során elfogyasztott sörökkel kapcsolatban merült fel.

Mi volt a legdurvább kommented és miért kaptad?

Ó, a lemilen az izraeli ejtőernyősökről szóló poszt kapcsán népirtó cionista disznó voltam, a Gebirgsjägereknél náci állat, illetve a szovjet kémeknél olykor lebolsiznak. Nagyon élvezem.

Három kedvenc magyar/külföldi nyelvű blogod?

Nehéz választani. A magyarok közül szeretem a Reakciót, a kollégák közül a KatPolt, illetve egy svájci tisztét, a ludovicmonnerat.com -on. És kurvajó a Strange Maps is. Bocs, ez már a negyedik, egyet kihúzhatsz.

Ha egy nap külföldi bloggerré változva ébrednél az ágyban, ki szeretnél lenni?

Egyértelműen Gary Brecher. Eljönnék Kelet-Európába és írnék egy kurvajó könyvet róla. És szarnék rá, hogy olyan fejem van, amilyen.  

Mit dolgozol, amikor nem blogolsz?

Amikor MIT nem csinálok?!

Mit vásároltál magadnak utoljára? (Élelmiszert nem számítva.)

Repülőjegyet Tiranába. Majd írok róla a Csurtusblogon, merthogy csurtus is én vagyok. Csak mondom.

Szexeltél-e a blognak köszönhetőn, bloggerel, olvasóval, bárkivel?

A feleségemnek nagyon tetszett a Mata Haris sorozatom és megjutalmazott érte; igaz, az még tavaly decemberben volt.

Azt szokták mondani, egy beszélgetés akkor ér a mélypontjára, amikor előkerülnek a katonasztorik, de az új blogod ennek ellentmondani látszik. Mennyi levelet kapsz és kiktől?

A katonaszotrik nagyszerű közös nevezőt jelentenek akár vadidegenek között is; általában a harmadik és a negyedik sör között indulnak, jellemzően amikor nincsenek csajok a környéken. Naponta jön két-három levél, várólistán van vagy tíz-tizenöt közölhető sztori. A beküldőket illetően meg főleg egykori sorkatonák, de kaptam már sztorit rendőrtől is.

Honnan ez az érdeklődés? Bár nem árultad el, de sejthető, hogy a blogokon kívül is a témához köt a szakmád.

Sorkatonaként ejtőrnyős voltam (elvileg családfenntartóként fel voltam mentve, de bekönyörögtem magam a seregbe). Tanítottam is, de mivel ezt nagyon veszélyesnek ítéltem, elszegődtem rendőrnek; idén februárban meg otthagytam a céget.

Melyik a kedvenc a 15-ből és miért?

Á, necsináldmá... Mindegyiket szeretem, mert mindegyik blog a roppant bonyolult lelkem más-más szeleteit simogatja. A csurtust a nejemmel írjuk, a lemilt barátaimmal, a katonasztorikat olvasóinkkal, a konteót meg az élettel. Te tudnál választani?

Blogokon kívül is írsz még valahová?

Igen, az egyik internetes hírportálon van egy állandó (kül- és biztonságpolitikával foglalkozó) rovatom, és kaptam további sajtó-ajánlatokat is, amiken még gondolkozom. 

Legközelebb Bangkok Charlie válaszol kérdéseinkre. Kérdeznél tőle? Szeretnél neki mondani valamit? Írd meg nekünk!

Tetszett az interjú? Megosztom Facebookon
süti beállítások módosítása