érdekes. fontos. népszerű.

A hét bloggere

Elegem lett abból, hogy a BKV vezetése folyamatosan leszarja az utasokat

Több, mint egy éve indult a blog.hu egyik legnépszerűbb blogja, a BKV figyelő. Napi több poszt, rengeteg hozzászólás, rendszeres Index.hu főoldali megjelenés és töretlen siker. Feltételeztük, hogy talán összetűzésbe került annak idején egy-két BKV alkalmazottal, ezért a nagy lelkesedés, de tévedtünk. Nem verte meg egy kalauz sem, egyszerűen csak elege lett abból, hogy a BKV vezetése folyamatosan leszarja az utasokat. A középiskolás blogger napi 3-4 órát foglalkozik a bloggal, mindig van bérlete és jelenleg az újságírással kacérkodik.

Tudja-e rólad a környezeted, hogy blogolsz? Mit szólnának a szüleid, ha kiderülne?

Tudják. A közvetlen környezetemnek már akkor elmondtam, mikor indítottam, és mindenki támogatott benne. Persze büszkén mutattam mindenkinek, mikor 1-1 cikkemet az újságban, TV-ben visszaláttam. Büszkék is rám, hogy ilyen fiatalon már ennyi mindent elértem, ilyen sokan ismernek.

A legcikibb dolog valakitől megkérdezni, hogy miért lett a nicked az, ami. Tehát miért?

A nick nevem ugyan az, mint a blog neve. Nem voltam kreatív, ezért ugyan azt adtam meg. Van egy másik, sűrűbben használt nevem is. Azt az angol „közlekedni” szóból kaptam.

A második legkínosabb a blog nevét firtatni. Nos?


Nem az én ötletem volt! Esküszöm! A blog indítása előtt megkérdeztem az ismerősöket, mint szólnának hozzá, ha lenne egy ilyen oldal, stb. Mindenkinek tetszett, és tanácsokat kértem. Ezt találták ki, és akkor nekem is tetszett. Néhány hete meg akartam változtatni, de lebeszéltek róla. Erről ismerik a blogot, nem lehet csak úgy megváltoztatni.

Mi volt a legfurcsább hely, ahol életedben posztot írtál?

Mit nevezünk furcsának? Másnak furcsa lehet, hogy a száguldó vonaton, buszon, parkban, Duna parton írom meg a post bevezetőjét, vagy a postot. Nekem megszokott, ugyanis az állandó rohanás mellett csak itt van rá időm.

Mennyit kerestél eddig blogolással (munka/hirdetés) és mennyi volt a kiadás?

Nem élek meg belőle, és nem is szeretnék. A reklámokat megpróbálom barter formájában elintézni, hogy ne legyen belőle később bajom. A reklámok bevételeit próbálom visszaforgatni a blogba, próbálom nyereményként visszaadni az olvasóknak (pólók, bérletek, stb.). Szeretem az olvasóimat, meg kell őket jutalmazni. Nélkülük a blog semmit sem érne. Kiadásom semmi nem volt, a fent említettek miatt. A blog kinézetét magam csináltam, a grafikai részben ismerősök segítettek.

Mi volt a legdurvább commented és miért kaptad?

Egyszer egy újságíró kommentelt az egyik „interjúmhoz”. Kikérte magának, hogy 17 évesen ne nevezzem magam újságírónak, ez nem interjú, és nincs szerkesztőségem. Részben igaza volt, de jobb lett volna, ha ezt privátban mondja el. Amit az olvasóktól kaptam ezután, az lepett meg a legjobban. Szinte mindenki mellém állt, és gratulált a bloghoz. Mondták, hogy ne foglalkozzak vele. Jól esett, hogy ilyen sok támogatóm van.

Három kedvenc magyar/külföldi nyelvű blogod?

Külföldi blogot nem olvasok, magyar blogokat pedig ritkán. Autózz!, Homár, Fika.

Mit dolgozol, amikor nem blogolsz?

Iskolába járok, most épp szünet van. Egyelőre azon gondolkodom, jövőre, az érettségire való felkészülés mellett, hogy fog menni a blogolás. Valószínű még ennyi időm sem lesz, mint most. Reméljük Rékuc tud nekem többet segíteni majd.

Mit vásároltál magadnak utoljára? (Élelmiszert nem számítva.)

Szerencsés vagyok, mert műszaki cikkeket nem nagyon kell vásárolnom. A laptopomat kaptam, a telefonomat találtam* a PDA-mat a szponzor ajánlotta fel. Néhány hete vettem egy Logtech Kinetik hátizsákot, amiben a laptopot viszem. Merevített az eleje és ki van párnázva. Nem volt olcsó, de ha a laptop kijelzője betörik, az sokkal drágább. *Próbáltuk megkeresni a tulajt, de még SIM-kártya sem volt benne, így hát eltettem.

Szexeltél-e a blognak köszönhetően, bloggerel, olvasóval, bárkivel?


Mivel 2 éve van barátnőm, ilyen veszély nem fenyeget, még annak ellenére sem, hogy sok olvasómmal találkoztam már. Szégyenlős is vagyok, nem mindenkivel találkozom, kel előtte egy kis ismerkedés. Sok barátot szereztem már a blognak köszönhetően, többekkel napi szinten tartom a kapcsolatot a neten, vagy telefonon.

Ha lenne még kapacitásod az iskola és a BKV figyelő mellett, milyen egyéb témában indítanál blogot?

Szerettem volna egy képrejtvényes blogot, és mivel sok műkaját eszek (konzerv, gyorskaja stb.) szerettem volna ezeknek egy gyűjtőoldalt, véleményekkel. Szóvicc blog már van, a másikra pedig nincs időm. Nem tudom még hova tovább, jelenleg az újságírás izgat.

Tetszett az interjú? Megosztom Facebookon
süti beállítások módosítása