érdekes. fontos. népszerű.

A hét bloggere

Hírek, pletykák, érdekességek a képalkotás világából

az.jpgA héten az MLZphoto blog szerzőjével, Miklósi Lászlóval beszélgettünk. A blogon mindenről olvashatunk, ami a képalkotás világában történik, legyen az egy meghökkentő hír vagy egy újonnan megjelent profi fényképezőgép.

A fotózás a munkád része is vagy csak egy hobby számodra?

A fotózás a hobbim és a munkám része. Fényképezőgépeket tesztelek és azokkal, illetve azokról készítek fotókat. Szabadidőmben a családot és a környezetemet fényképezem; kedvenc témám a makrózás, illetve régebben az asztrofotózás volt.

Miért kezdtél el blogolni róla?

A munkámból kifolyólag gyakorlatilag egész nap a gép (net) előtt ülök, olvasgatom a legkülönfélébb külföldi fotós oldalakat, blogokat, techrovatokat újdonságok és hírek után kutatva. A blogot azért hoztam létre, mert hiányoltam az olyan magyar nyelvű fotós blogot, ahol nem csak a száraz iparági híreket, történéseket lehet elolvasni, hanem hol szórakoztató, hol tanító, hol pedig enyhén bulváros, vagy épp tudományos tartalmakat egyaránt.

Mint már előbb említetted nem egy megszokott fotós blog az MLZphoto. Mindenről írsz, ami érdekes, meghökkentő, újdonságnak számít...

Így van, nem akartam egy sokadik unalmas technokrata blogot indítani, amit végül úgysem olvas el senki, csak átlapozzák a sokoldalas cikkeket. Azt vettem észre, az emberek manapság már nem olvasnak olyan szívesen. Egyre kevesebb az idő, mindenki rohan, így a tartalmat kell ehhez az életmódhoz igazítani - nos, ezt próbálom megvalósítani kevés szöveggel, érdekes képanyaggal, videókkal úgy, hogy azért ne menjen a kurtítás a minőség rovására. A blog egyre növekvő olvasottsága és folyamatos fejlődése eddig azt mutatja, jó irányba halad a dolog.

Mikor kezdett el érdekelni a fényképezés világa?

Még a filmes korszak végén mártóztam meg a témában egy Nikon F65 géppel és két olcsó gumioptikával, de úgy igazán csak a digitális masinák terjedésével kapott el a láz. Körülbelül 10-12 éve kattogtatom rendszeresen az épp aktuális fényképezőt.

Mi volt az első saját fényképezőgéped?

Valami névtelen, eldobható filmes förmedvény, aminek beépített optikája fix gyújtótávolságú volt. Szerencsére semmi emlékem nem maradt róla :) Azt tudom, hogy nagyon utáltam várni, mire előhívják a filmet. Magam sosem mertem belevágni az otthoni fotólaborálásba - bár, igazából csak lusta voltam. 

Mit fotózol a legszívesebben?

A gyerkőceimet és virágokat, bogarakat. Pár éve hagytam fel a csillagfotózással, kezdett „kissé” pénztemető szaga lenni a dolognak.

Ki a kedvenc fotósod?

Igazából nincs kedvenc fotósom. Tisztelem a nagy neveket, de valahogy kimaradt az életemből a bálványozásdi. Van pár kortárs fotós, akik nagyon igényes fényképeket készítenek az engem érintő témakörökben, mint például Thomas Shahan (makrózás - bogarak, pókok), vagy Robert Gendler (asztrofotó).

Milyen visszajelzéseket kapsz a blog kapcsán?

Többnyire pozitív visszajelzések érkeznek; olyan igazán ledöngölő szöveget még szerencsére senkitől sem kaptam. Igyekszem érdekes tartalmakat lehozni, ami mindenki számára „emészthető”. Kerülöm a bulvár mély mocsarait, ami bár sokkal több követőt és lapletöltést hozna, de már a blog ötletének születésekor meghúztam egy vonalat, hogy eddig és nem tovább. Pletykák, „lájtos” bulvárkodás még belefér, de olyasmi, ami sértő, vagy mások hírnevét rossz fényben tüntetné fel, az kizárt, legyen bármennyire is érdekes a történet. Alapelveimhez tartozik még, hogy mindenkinek minden kérdésére igyekszem válaszolni, így a kommunikáció sem nevezhető rossznak olvasóimmal.

Üzensz valamit az olvasóknak?

Igen. Gyertek, olvassátok a blogot, nektek írom! Mindenki hozzon még legalább tíz másik olvasót! :)

Tetszett az interjú? Megosztom Facebookon
süti beállítások módosítása