érdekes. fontos. népszerű.

A hét bloggere

Nem szerettem volna, ha azért olvasnak, mert ismernek

Sasika61, az Itt az írás, forgassátok... bloggere inkognítóban írja blogját, de most lerántjuk róla a leplet.

Tudja-e rólad a környezeted, hogy blogolsz? Mit szólnának a szüleid, családod, ha kiderülne?

A feleségemen kívül senki nem tudja, sem a barátaim, sem a rokonaim, kollégáim, sem a jelenlegi tanítványaim: nem szerettem volna, ha azért olvasnak, mert ismernek.

A legcikibb dolog valakitől megkérdezni, hogy miért lett a nicked az, ami. Tehát miért?

Amikor elkezdtem a blogot vezetni, nagyon ismeretlen volt ez a világ minden vonatkozásában, nem tudtam, hányszor, hová kell majd ezzel a névvel bejelentkeznem, ezért olyan nicket választottam, amit biztosan nem felejtek el: ez az elsőszülött fiam családi beceneve.

A második legkínosabb a blog nevét firtatni. Nos?

Az Itt az írás, forgassátok… nevet önironikusnak szántam, ez az írás ugyanis nem az az Írás, amelyre Kölcsey utal; jeleztem vele: tőlem ennyire futja…
Ezenkívül Kölcsey verse azt a tőlem nem idegen jelentést is tartalmazza, hogy minden hiábavaló!

Mi volt a legfurcsább hely, ahol életedben posztot írtál?

Kizárólag otthon dolgozom, viszont nyersfogalmazványt bárhol képes vagyok írni: vonaton, főzés közben, zeneiskolában a gyermekeimre várva stb.

Mennyit kerestél eddig blogolással (munka, hirdetés) és mennyi volt a kiadás?

Keresni sokat kerestem, de még semmit sem találtam. Komolyra fordítva: mint ahogy írtam, szinte semmit nem tudtam a blogolásról, s amíg nem értesítettetek, hogy reklámokat lehet elhelyezni a blogon, azt sem tudtam, hogy ez egyáltalán lehetséges. Kiadásom sem volt, internetkapcsolatom egyébként is van.

Most, viszont hogy reklámokat tudsz elhelyezni a blogodon, már van esély arra is, hogy keress vele. Örültél ennek a lehetőségnek?

Inkább azt mondanám: tudomásul vettem, s megpróbálok élni vele. Általában nem szeretem a hirdetéseket, de azt sem várhatom el, hogy ingyen működtessenek egy olyan honlapot, mint a blog.hu. (Nincs ingyenebéd...)


Mi volt a legdurvább kommented és miért kaptad?

Közéleti bloggerként szerintem mindenki kap hideget-meleget egyaránt, ezt már megszoktam. Volt, hogy felszólítottak: jelenjek meg egy hétfő reggel a Duna-parton a nyilvános kivégzésemre, de a legérdekesebbnek azt találtam, amikor két egymás utáni beírásban az szerepelt, hogy „hülye jobbos seggfej” vagyok, majd közvetlen utána, hogy a „seggfej és a hülye stimmel, de nem jobbos, hanem balos”…

Három kedvenc magyar/külföldi nyelvű blogod?

Mintegy 11-15 blogot szoktam rendszeresen olvasni, közülük leginkább a Reakció és a Vastagbőr világát érzem legközelebb magamhoz.

Ha egy nap külföldi bloggerré változva ébrednél az ágyban, ki szeretnél lenni?

Bár iskolai éveim során öt nyelvet is tanítottak, de egyiket sem bírom olyan szinten, hogy egy blogot meg tudnék érteni. Viszont, ha valakiként újjászülethetnék, szeretnék olyan tehetséges közéleti blogger lenni, mint egyik tanítványom a képzőművészetben, akinek munkáit a http://www.ferekka.blogspot.com/ alatt lehet megismerni.

Mit dolgozol, amikor nem blogolsz?

Magyar-történelem szakos középiskolai tanár vagyok egy jó nevű vidéki gimnáziumban.

Mit vásároltál magadnak utoljára? (Élelmiszert nem számítva.)

Egy 26 kötetes könyvsorozatot harmadáron, amelynek darabjai nagyrészt ugyan megvoltak már, de volt köztük volt 6-7 ritkán megszerezhető könyv (pl. Ambrus Zoltán, Kaffka Margit, Bródy Sándor stb. művei), ezért mentem bele az üzletbe.

Tanárként rendszeresen írsz az oktatásról, oktatási ügyekről. Minek örülnél, ha mit tudnál elérni a blogoddal ezen a téren? Egyáltalán vagy ilyen cél a bloggal, vagy inkább csak hobbi?

Már valamelyik posztomban kifejtettem, hogy aki akár egyetlen szót is a nyilvánosság elé tár, az mind el akar érni valamit. Így vagyok ezzel én is: azzal, hogy néha rámutatok az oktatási rendszer egy-egy hibájára, jelenségére, azt szeretném elérni, hogy mindez jobb, működőképesebb legyen.
A blogom egészének is ez a célja. Kicsit nagyképűen, egy kölcsönzött mondattal úgy fogalmaznám meg: Múzsám a veszélytudat.

Milyen más témában írnál még szívesen blogot?

Izgat egy olyan blog vagy honlap, amelyen a tárgyaimból tudnék az érettségire felkészülést segítő anyagokat nyilvánosságra hozni. Nem vagyok tisztában ugyanakkor azzal, hogy ez nem sértené-e másnak szerzői jogait (pl. egy tankönyvszöveg átvétele, grafikon, kép stb. nyilvánosságra hozása), úgyhogy a dolog egyelőre jegelve van.

Egy hét múlva az Urbanista bloggere, ~dá~ válaszol kérdéseinkre. Kérdeznél tőle? Szeretnél neki mondani valamit? Írd meg nekünk!

Tetszett az interjú? Megosztom Facebookon
süti beállítások módosítása