érdekes. fontos. népszerű.

A hét bloggere

A kézműveslány

534512_397352557003879_1277412422_n.jpgEzen a héten a PandArte blog ezerarcú szerzőjét mutatjuk be nektek. Fény derül a pandák és a művészet között leledző kapcsolat titkára, megtudhatjátok, hogy hol lehet a legszebb ékszereket kapni Magyarországon és jó kis ötleteket nyúlhattok tőle, ha nehézségetek támad egy ajándék megválasztásakor!

Honnan jött a blog neve? Gyengéd szálak fűznek a pandákhoz, van esetleg valamilyen vicces történet a háttérben?

Vicces történet nincs a háttérben. Egyszer csak, jó sok évvel ezelőtt, azon kaptam magam, hogy egyre jobban érdekelnek a pandák, talán azért, mert veszélyeztetett állatok. Elkezdtem olvasni róluk, láttam őket élőben Bécsben, majd amikor két éve jött a blogom ötlete valahogy egyértelmű volt, hogy a nevébe is belekerülnek. Igazából két számomra fontos dolgot szerettem volna a címbe ötvözni, az alkotói, művészi tevékenységeket és a pandákat :)

A posztokat böngészve rádöbbentem, hogy a főzéstől kezdve, a sütésen át, a fotózásig nagyon sok mindenben jeleskedsz! Mi az, ami legjobban ellazít, amit legszívesebben csinálsz ezek közül?

Rengeteg dolog érdekel, szeretek minél több mindent kipróbálni! A televíziózást is azért szerettem, mert egy forgatáson sokszor az adott folyamat részese lehettem. (Öt évig voltam a Viva Tv-nél szerkesztő) A fotózás például le tud lazítani, mondjuk ez a bloggerkedés elmaradhatatlan része is szerintem, hogy a saját szemszögedből örökíted meg a dolgokat. Ha fotózok, akkor utána szeretek még effekteket rádobni, montázsokat készíteni, amiket az olvasóim nagyon szeretnek, hiszen így jobban át tudom adni a hangulatot. Ezen kívül még az utazás az, ami igazán fel tud tölteni, hálás vagyok azért, hogy van egy Balatonunk :) A főzést leginkább akkor szeretem, ha valakinek készítek valamilyen finomságot…itt szeretném megjegyezni, hogy Szárnyas Ízvadász kolléga már régóta megígérte, hogy kisütünk valamit együtt :)

Most, hogy már megtudtuk, hogy mi boldogít a szabadidődben, elárulod, hogy mivel keresed a kenyered?

Jelenleg marketing feladatokat látok el a Mamas & Papas-nál, ahol gyönyörű és designos baba – mama ruhákat, bútorokat, interiőröket lehet kapni. Imádok ott lenni, már csak a légkör miatt is. A célom viszont abszolút az, hogy a PandArte legyen minél erősebben az életem része, hiszen ez vagyok leginkább én. Szeretnék céget alapítani és különböző kreatív szolgáltatásokat nyújtani , amivel segítem a kezdő vagy éppen egy kicsit elakadt tervezőket, alkotókat. Ezzel párhuzamosan pedig szeretném egyre közelebb hozni az embereket a magyar termékekhez és az „ Élj kreatívan „ szemlélethez!

Több alkalommal is rendeztél workshopot, legutóbb a blog születésnapját ünneplő Nyüzsi Vásár-t. Milyen visszajelzéseket szoktál kapni? Kik látogatják ezeket a programokat?

Négy Nyüzsi Vásárt és három workshopot szerveztem már eddig. Ezek mindig nagy kihívások, de talán a legutóbbi, az áprilisi volt a legnagyobb. Ott 40 alkotó érkezett a termékeivel, plusz három workshop tematika is volt. Nagyon jó, baráti, családi hangulata van egy ilyen eseménynek, amit szeretnek az érdeklődők. Igazából alapvetően a vásárt azoknak a tervezőknek szerveztem, akikről írtam már a blogomon, vagy szeretnék, hogy minél többen megismerjék őket, a látogatók elsősorban pedig szerintem az olvasóim és az ismerőseik.

A workshopok pedig azért nagyon jók, mert az emberek szabadon kipróbálhatják magukat és a kreativitásukat. Olyan nem létezik, hogy valaki nem kreatív, mindenkinek van egy „ajándéka„ , különös érzéke valamihez, amivel született, csak fel kell fedeznie magában. Remélem, hogy a blogommal és a hozzá kapcsolódó tevékenységeimmel tudom inspirálni az embereket!

Mennyire van időd alkotni a szabadidődben?

Háááát, ennek inkább periódusai vannak. Ajándékot például imádok készíteni. Kitalálni, összerakni a koncepciót, közben pedig izgulni, hogy mit szól majd hozzá, az akit meg akarok lepni. Annyira jó látni a másikon, hogy meghatódott attól, hogy ennyire személyre szólót kapott, és hogy mennyire szeretem. A másik pedig az ünnepek előtti időszak, vagy az évszakváltások. Anyukám profi abban, hogyan lehet a lakás hangulatát átalakítani, ebből azért rám is ragadt :) Egyébként pedig vele nagyon szeretek alkotni, mert hihetetlenül kreatív és játszva elkészít bármit! Már saját facebook oldala is van, Gabalkotások néven, a workshopon pedig ő az egyik állandó tag, akivel alkotni lehet.

Olvasóidat a kézműves dolgok megvásárlására és ajándékozására biztatod - te mindig ehhez tartod magad? Egy ajándék kiválasztása során például soha nem teszed be a lábad egy plázába?

Nem vagyok ennyire szigorú :) Ruhákat például sajnos még nem magyar tervezőktől veszek, mert nem az én pénztárcámhoz szabták az áraikat. Kiegészítőket viszont már szinte csak tőlük szerzek be. Van olyan is, amikor megveszek mondjuk egy plázában egy ajándékot, de azért mellé teszek egy kis hazait is…érdekes, általában mindig azt szeretik majd jobban! Szerintem mondjuk azért, mert ahhoz hozzá tudom fűzni az én személyes kapcsolatomat az adott tervezővel, és a lelkesedésemet, ezáltal ő is jobban tud kötődni a termékéhez.

Rengeteg magyar kézművest, designert, képzőművészt mutattál be az elmúlt két év során a blogon. Ha valakit megkedvelsz, utána tartod vele a kapcsolatot, figyelemmel kíséred a munkásságát?

Persze, mindenképp! Vannak visszatérő szereplők a blogomon, és abszolút követem a pályájukat, még ha ez nem is abban mutatkozik meg, hogy mondjuk naponta levelet váltunk. Számomra fontos a kapcsolattartás, hiszen nem öncélúan írok róluk, hanem azért, hogy minél többen tudjanak róluk, a világukról és az újdonságaikról.

Szerinted egy blog - a te blogod - segíti a magyar tervezők népszerűsítését Magyarországon?

Abszolút! Sőt, úgy érzem, hogy a bloggerek véleménye és hatásköre egyre nagyobb és tágabb lesz. Igazából szerintem mi tudunk a leghitelesebben véleményt formálni. Nálam például nem arról van szó, hogy fizetnek azért, hogy pozitívan és hatásosan írjak valamiről, hanem arról, hogy megismerem az adott tervezőt, belelátok a világába, próbálom átérezni, majd visszaadni az olvasóimnak az élményt. Aki érzékeny az ilyen jellegű kommunikációra, annak egyből át fog jönni a tervező szellemisége, nem csak a termékeit látja majd, hanem az egészet, ami mögötte van. Na, így lehet a legjobban népszerűsíteni szerintem :)

Ha szabadságon vagy külföldön, ott is keresed az egyedit vagy inkább a magyar tervezők a gyengéid?

Jujj, nagyon! Ha lehetne, az egész világban ezt tenném :) Lenyűgöznek és teljesen magával ragadnak az egyedi dolgok, kreatív emberek és ötletek, nemzetiségtől függetlenül!

 

Tetszett az interjú? Megosztom Facebookon
süti beállítások módosítása