érdekes. fontos. népszerű.

A hét bloggere

Mindenütt jó, de a legjobb...

burgerfotó.jpgIrány a konyha és kövesd az utasításokat! Kezdésnek szükséged lesz A Tökéletes zsemlére, ami se nem puha, se nem kemény és szépen meg van pirítva. Ezt vágd félbe. A félbevágott borítás közé egy ízletes, visszafogottan fűszerezett – kizárólag házi készítésű – marhahúspogácsát csúsztatunk. Erre jönnek még egyéb finomságok, de előbb olvasd végig ezt az interjút, amit a Burger Blog falánk, de ennek ellenére kiváló kondícióban lévő íróival készítettünk. Ha figyelmes vagy, a végére te is megtudhatod a tökéletes hamburger titkát!

Meséljetek kicsit magatokról, jöhetnek a szaftos részletek!

erahurka: Nehéz kérdés, mert nincsenek szaftos részletek. Inkább az a fajta vagyok, aki filmet néz, olvasgat, írogat, meg ilyenek. Persze azért úton – útfélen össze lehet futni velem, gyorséttermekben (nyilván), meg könyvesboltokban, és az elkövetkező hetekben a Corvin és a Blaha közti villamos mentes övezetben. Fun fact: utálom a nickem az idétlensége miatt, csak azért használom, mert nagyon hatékony (értsd: soha sem foglalt). A szokásos történet: kicsi voltam, amikor az első e-mail címem csináltam…

speed: Jómagam kicsivel több, mint egy éve csatlakoztam a Burger Bloghoz, viszont blogolni elég régen, még 2005-ben kezdtem. Találkozhattok velem kocsmákban, a munkahelyemen, főiskolán, technobulikban, vagy bárhol máshol, ahol jó kaját mérnek. A virtuális térben az enyém Az Utolsó Éjjel (utolsoejjel.blog.hu) blog, valamint a nemrég indult, a hazai színtéren az egyetlen gasztronómiai podcast, a Háj Fájv (www.hajfajv.hu), melyben két másik fenegyerek (Tomi és Laci) társaságában szakértünk hetente.

Mi volt először: a blog vagy a hamburger(éhség)?

erahurka: Tyúk vagy a tojás? Voltak blogjaim az „éhség” előtt is, de ezek érdeklődés hiányában (mind olvasói, mind írói) befuccsoltak. Napi 5 látogató nem igazán motiválja az embert. Aztán középiskola vége felé megjött az „éhség”. Ekkor még csak fogyasztottam, de idővel elkezdett formálódni az ötlet: Ha már ennyit költök erre, akár csinálhatnék belőle egy blogot is. Fel is vetettem egy haveromnak, de ő hárított, úgyhogy 2009 decemberében egyedül vágtam bele, és nagy szerencsémre a „burger” név még szabad volt a blog.hu-nál. A következő nagy áttörés speed csatlakozása volt, azóta szárnyalunk és szárnyalunk, és ki tudja, meddig jutunk?

speed: Számomra az utóbbiak voltak előbb, a Nagy Budapesti Burger Forradalom idején először a Ringbe látogattam el, még 2010-ben. Fura módon külföldön előtte már kajáltam komolyabbakat,  mint például Fridaysben, vagy ilyen Spanyolországban a Foster’s is.

Hány kilót szedtetek fel a blog elindítása óta?

erahurka: Eleinte nagyon sokat jártam gyorséttermekbe, ennek meg is lett az eredménye, elég sok felesleg képződött rajtam. Azonban úgy egy éve, egy félrekalibrált mérleg azt mutatta, hogy fogytam, így elhatároztam: Még lejjebb nyomom a súlyom. Összességében úgy 10 kg-ot fogytam a blog indulása óta, ezzel cáfolva minden gyorséttermeket érintő sztereotípiát. 

speed: A vicc az egészben az, hogy én személy szerint fogytam azóta, hogy elindult a blog, ugyanitt szeretném lerombolni azt a mítoszt, hogy a hamburgerektől elhízol. A lisztes, cukros, zsíros kajáktól sokkal hamarabb fogtok rosszul bánni Pocakkal, mint ettől. Ide kapcsolódik az a sztori is, amikor két (hölgy)rajongónkkal találkoztunk, és miután megtudták, hogy kik vagyunk, összecsapták a tenyerüket, miszerint: „Jéé, mi azt hittük, hogy kövérek vagytok!” Hát nem! :)

Milyen számotokra a tökéletes hamburger?

erahurka: Tökéletes hamburger nem létezik, mindig készíthető jobb – ha máshogy nem, még egy hús hozzáadásával. Számomra alap egy jó burgerben a zöldség, és nem árt ha van benne egy-két szelet sajt és bacon. Szószt tekintve barbecue-val mindig le lehet venni a lábamról.

speed: Egyedi zsömle, pont megfelelő textúrával, nagyon jól átpirítva, minimálisan fűszerezett (só, bors) marha, ha lehet vastag húspogácsa, közepén rózsaszín, élénk marhaíz, friss zöldségek (hagyma, paradicsom, saláta), sajt, házi paradicsomszósz, majonéz. Ezzel bármikor le lehet kenyerezni.

Mi volt a legrosszabb hamburger, amit valaha etettek?

erahurka: Alapvetően rossz burger nem létezik (vagy csak még nem futottam bele). Szerintem a rossz alapanyagok, a nem friss zöldség és hasonlók tesznek tönkre egy-egy élményt. Ahogyan múlt héten is a „meg nem nevezett gyorsétteremlánc” egyik éttermében. Azóta is fogom a fejem, hogy ebből hogy fogok posztot írni, hisz nem a szendvics hibája hogy szörnyű volt, csak túl sokáig állt a polcon elkészítve. 

speed: Harcomat keresztes lovagként vívom a mirelit húspogácsák ellen, ilyet szerintem nem szabadna egy magát normális vendéglátósként aposztrofáló helynek eladni. Főleg nem 1500 forintért, és ezzel azt hiszem mindent el is árultam.

Mi a véleményetek a fast food káros következményeiről?

erahurka: Mindig próbálom kerülni ezt a kérdést. Mivel gyorskajával foglalkozó blogot írok, nem mondhatom egyértelműen, hogy káros, viszont alapvetően nem mondanám, hogy ártalmatlan. A kulcs nyilván a mérték, ha valaki egy-két hetente benyom egy hamburgert, attól nem lesz semmi baja, ha viszont valaki ezzel kel és fekszik, és e mellett semmit sem tesz az egészségéért, akkor pár éven belül gondjai adódhatnak. 

speed: Mindennek vannak káros következményei, ha túlzásba viszi az ember. Ha két hétig csak lecsót eszel, annak is lesznek, mégsem kérdezi ezt senki. Hogy miért? Mert ilyen baromság senkinek sem jut az eszébe. Nos, ha sokáig eszel fast foodot, nyilván nem fog jót tenni. A B) válaszom pedig erre az, hogy mozogni kell, lehetőleg olyat, ami használ is, és máris sokkal nehezebb lesz elhízni, bármit is eszel.

Gondoltatok már arra, hogy saját éttermet nyissatok?

erahurka: Sokat fantáziálok hasonló dolgokról, de úgy komolyan nem gondoltam bele. Semmilyen belátásom nincs a színfalak mögé, így nem tudom hogyan lehetne gazdaságosan üzemeltetni egy hamburgerezőt, így szerintem rövid úton csődbe jutna a dolog. 

speed: Az étteremhez ma Magyarországon elég sok kezdőtőke kell, szóval ezt én nem látnám realitásnak, egy food truck viszont sokkal inkább az lehet.

Mi alapján választjátok ki a teszt-alanyokat? 

erahurka: Ebben nekem kicsit könnyebb dolgom van mint speednek. Mivel én a nagy étteremláncok kínálatával foglalkozom, a következő tesztalany mindig az egyik promóciós ajánlat. Általában csak az egyiket próbálom ki, itt általában az dönt, hogy melyik érdekesebb, melyik tetszik jobban. 

speed: Folyamatosan listákat vezetek, egyrészt a BpBurgerhez, amely olyan budapesti helyeket mutat be, ahol kapni hamburgert (és minimális megkötésként van valamilyen jelenléte az interneten), azután vannak a vidéki, illetve a külföldi helyek. Különösebben nagy koncepció nincs, az első lista lassan a 150-et közelíti, viszont a tesztelés lehet, hogy minket hízlal, de  a pénztárcánkat csak fogyasztja, úgyhogy inkább ez a szűk keresztmetszete az egésznek. Ugyanitt mecénásokat várunk, „közösen többet bírunk enni” jeligével.

A korlátlan lehetőségek mezején hova mennétek legszívesebben hamburgert enni?

erahurka: Ez könnyű, természetesen az USA-ba, a hamburger hazájába. 

speed: Mindenképp az Egyesült Államokba, ott meg szerintem meghalnék, annyit ennék.

Meddig bírnátok ki hús nélkül?

erahurka: Ez a körülményektől is függ. Ha mindenki steaket enne körülöttem, valószínű, hogy egy napig sem.

speed: Jó kérdés, ilyenre még szerencsére nem került sor, és ami vega hamburgerest ismertem, az is bezárt, szóval passz, nem tudom. Lényegében mindent megeszek, szóval egy két hétig tuti bírnám, aztán felfalnék egy fél marhát. Vagy disznót. Vagy csirkét. Vagy...

Tetszett az interjú? Megosztom Facebookon
süti beállítások módosítása