érdekes. fontos. népszerű.

A hét bloggere

"A futás egy remek recept a túlsúly ellen!"

vivicitta_2011_yt2012.jpgAz e heti posztunk egy igazán követendő példa, mindenkinek, aki változtatni szeretne, de nem tud nekikezdeni. Interjúalanyunk a Dagadt Köcsög blog szerzője, aki hosszú utat tett meg a mostani állapotig, de ma már a legmélyebb álmából felkeltve is le tudna futni egy félmaratont.

A blog indulásakor írtad, hogy a Futóblogon olvasottak adtak erőt, hogy nekikezdj a fogyásnak. Azért indítottál blogot róla, hogy Te is erőt adj másoknak?

A futóblogon volt egy példa. Zsola története inspiráció volt számomra, hogy igenis van egy recept, amivel tényleg le lehet fogyni. Egy baj volt. Két fényképet láttunk, az egyiken egy Zsola még egy kövér srác volt, a másikon meg már egy vékony srác, de nem látszott az út, nem lehetett tudni, hogy ez a srác miken ment keresztül, milyen hibákba esett bele, mikor és mennyit futott, miket evett, stb. Amikor elkezdtem blogolni, már több, mint egy éve gyalogoltam/kocogtam, de az első versenyemre készülve már éreztem, hogy nincs visszaút. Egy éjszaka a laptopomnál ülve átkattantam, kiraktam a kövér fotóimat a Facebookra, és elindítottam a blogot. Valahogy büszkeséggel töltött el, hogy honnan indultam és most hol vagyok és azt gondoltam, hogy innentől nyitott könyv leszek, mindent megosztok, ami történik velem, minden gondolatot, minden kilométert. A blogot igazából csak önmagam motiválására szántam, hogy talán lesz egy-két olvasó, aki majd nem hagy leállni, ha visszafordulnék az úton. Visszafordulni persze soha nem akartam, de igenis volt jó pár alkalom, amikor a blog miatt nem adtam fel egy versenyt, vagy hajtottam ki magam a végsőkig. Nagyon nagy inspiráció, hogy beszámolási kötelezettséged van az olvasóid felé.

Miért pont ezt a nevet választottad az oldalnak? :)

Feltűnő és önironikus nevet akartam, amire felkapják a fejüket az emberek, de mutatja egy kicsit a kövér emberek lelkivilágát is. Szerintem, ha kövér, vagy túlsúlyos vagy, de tudod magad Kövér Disznónak, vagy  Dagadt Köcsögnek hívni, akkor már jó úton vagy, hogy változtass az életmódodon!

Az eltelt hónapok alatt meddig jutottál el? Teljesen életmódot váltottál?

Tavaly április óta gyakorlatilag 180 fokos fordulatot tettem mind az étkezés, mind a mozgás szempontjából. Azelőtt minden héten pizzát ettem, nassoltam a TV előtt, cukros üdítőket ittam. Azóta komolyan odafigyelek arra, hogy mit és mikor eszem, diétás menüt rendelek pizza helyett, párolt zöldséggel váltom ki a sült krumplit, és igyekszem sok vizet inni. Emellett persze futok, rengeteg futóversenyen vettem/veszek részt. A blog indítása utáni hónapokban egyre többen felismertek, gratuláltak, sokan velem akartak futni. Szerdánként lejártam a Margitszigetre a Nike Futóklubba, ahol már az edzők elsőre is barátként kezeltek és ott a Futóklubban egy kis közösségem alakult. Nyárra már ismert internetes futóarc lettem, rendszeresen vettem részt futóeseményeken és a félmaratonra készültem. Egy ötlettől vezérelve saját DK pólót is csináltattam, amiből egyre többen rendeltek. A szeptemberi Nike félmaratonon kilencen futottak DK pólóban és az általam olvasott és nagyon nagyra tartott Futóblog felkért szerzőnek.

A bemutatkozó cikkemet ezer feletti olvasó osztotta meg a Facebookon, hívtak a TV-be, irt rólam a Blikk is. A Futóblogos poszt óta is folyamatosan  karcolom a kilométereket, készülök az idei nagy kihívásra a Berlin Maratonra, valamint megpróbálok segíteni másoknak is, akik esetleg otthon ülnek a fotelben és elkeseredetten küzdenek a kilókkal. Az én üzenetem, hogy nem vagyok különleges, amit én csináltam, bárki utánam tudja csinálni, és hogy van kiút: a futás egy remek recept túlsúly ellen.

Az idei évben a DK- dolog immár nem csak rólam szól, hanem egy közösségről. Létrehoztunk egy Facebook csoportot azoknak a futóknak, akik most kezdik első lépéseiket az úton. Hihetetlen látni, ahogy egymást motiválva, bíztatva járják be azt az utat, amit én. Nagyon megható emberi történetek vannak és a fogyás náluk is működik, de ami a legfontosabb, sokan idén már versenyeken indulnak, a futás náluk is életformává vált.

Tudsz olyanról, aki a blogod miatt változtatott az életén?

Kapok leveleket, ahol köszönetet mondanak a blogért és az inspirációért. Ezek persze jól esnek, de az igazi hősök ők. Nekik kell meghozni mindennap azt a döntést, hogy lemegyek futni/gyalogolni, vagy otthon maradok a fotelben. Nagy öröm, ha a blogom hozzásegíti őket a helyes döntéshez. 

Adj tanácsot azoknak az olvasóknak, akik reménytelennek érzik a helyzetet az életmódváltás tekintetében!

Azt javaslom, olvassanak bele a blogomba az elejétől. A blogom indításakor én már másfél éve gyalogoltam/kocogtam, de még mindig 115kg felett voltam. Kezdő voltam a futásban, kezdő voltam csomó mindenben, de mindent megírtam és jött a segítség, az óvó szeretet az olvasóktól. Aki most gondolkodik rajta, hogy elkezdi az utat, azt szeretettel várom a DK Team csoportba, amit pont erre hoztunk létre.

Ha valaki Veled szeretne futni, hol talál meg a leggyakrabban?

Télen a Nike Futóklub hétvégi (általában szombati) közös futásain, majd áprilistól szerdánként 18 órától a margitszigeti Nike Futóklubban mindenki megtalál.

Más sportot is űzöl vagy csak a futás szerelmese lettél? 

Alapvetően a futásról szólnak a napjaim, de keresztedzésként kacérkodom a spinninggel, de minden más mozgásformára nyitott vagyok, szeretem próbálgatni a határaimat. Persze hihetetlen, hogy most már gyakorlatilag álmomból felkeltve is tudok félmaratont futni, de spinning órán 15 perc után csak kapkodom a levegőt. Van még hova fejlődni. :)

Van más olyan blog amit még szívesen olvasol?

Írom és olvasom a Futóblogot, a csapatom blogját, az utunkultraba.blog.hu oldalt, a hosszutav.blog.hu-t és sok-sok egyéni futóblogot, ahol a futótársaktól nagyon sokat lehet tanulni.

Tetszett az interjú? Megosztom Facebookon
süti beállítások módosítása