érdekes. fontos. népszerű.

A hét bloggere

Lakberendezés és Ólomüveg

agyasztal1.jpegA hét Bloggere Interjú sorozat újraéled!

Ennek örömére most az Ágy-asztal-tv és az Ólomüveg blog szerzőjét faggattuk, nem véletlenül. Az idei Goldenblogon mind a két blog bekerült az Életmód kategória első 10 helyezettje közé, illetve egyre több hazai és külföldi blog is hivatkozik posztjaira.

Azon kevés bloggerek közé tartozol, akik névvel, arccal blogolnak. Tudatosan teszed ezt?

Amikor több, mint 3 évvel ezelőtt elkezdtem blogolni, Kentaurben néven írtam a posztokat, de a blogsablon felső menüsorában már akkor is ott volt minden elérhetőségem, a később indított másik blogomnál pedig már  - bár a nicknevet megtartottam – tudatosan tettem közzé ki vagyok. Megértem, hogy egy nicknév biztosította anonimitás sokaknál nyit kommunikációs csatornákat (akár bloggerként, akár kommentelőként), de mind több időt töltök a virtuális világban, annál furcsábbnak hat miért nem vállalják sokan arccal, névvel a mondandójukat ezen a területen. Másrészt talán hitelesebbek a leírt sorok, ha beazonosítható az arc és a név, akitől származik... egyébként ennek köszönhetően már meg-megismernek az utcán

Mi az eredeti foglalkozásod?

Eredetileg reál szakpáros tanárként végeztem, de egy percet sem tanítottam, ugyanis már akkor is jobban érdekelt a pszichológia. Diploma után először egy speciális szakterületen dolgoztam, mint önkéntes segítő és stábvezető, majd ezeket a tapasztalataimat a bankszektorban felhasználva osztályvezetői szintig küzdöttem magam. Amit egyik napról a másikra otthagytam, és elindultam azon az úton, amin most is megyek :) 

Honnan jött a blogok neve? 

Az üveges blog neve (olomuveg.blog.hu) egy szólás második része (...apád nem volt üveges!), szerintem mindenki tudja mi az eleje, a másik pedig (agyasztaltv.blog.hu) a megboldogult Kispál és a borz együttes egyik remek számából jön (ágy-asztal-tv).

Az ágy-asztal-tv blogon minden poszthoz ajánlasz egy zenét is. Mi alapján választod ki a napi muzsikát?

Nagyon szeretem a zenét, gyakorlatilag állandóan szól nálam valami, vagy internetes rádió vagy a saját válogatásaim. Azt hiszem nem nőttem ki azt a szokásomat, hogy a haverokkal régebben egymásnak zenéket mutogattunk :) Másodsorban úgy érzem, hogy a bemutatott képanyagnak, leírt mondandónak is jobban megágyaz egy jól eltalált (javarészt elektronikus) zene, és viszont.

Mi inspirálta az ólomüveg blog elindítását? Te is műveled ezt a művészetet vagy csak csodálod az alkotókat?

A multis élet után valami olyanba szerettem volna kezdeni, amiben kipróbálhattam mennyi és milyen fajta kreativitás van bennem, az üveg pedig mindig is vonzott, így hát belefogtam a technika elsajátításába. Sok éven keresztül készítettem ajtó- és ablakbetéteket, jó érzés tudni, hogy sok lakásba került ki a kezem közül valami szépség, amelyek remélhetőleg a következő évtizedekben a helyükön is maradnak. Ma csak már üvegmozaik képeket készítek, de azokat már nem megrendelésre. 1000 éve készülök egy kiállításra, talán 2012 tavaszára össze is áll.

Szoktál írni szokatlan megoldásokról is vagy csak a szép alkotások ihletnek meg?

Az üveges blog az üvegre, mint médiumra tekint, amellyel életünk nagyon sok területén találkozunk az építészettől, a különböző művészeti ágakon át, a hétköznapi élet legapróbb részletéig, de a legmaradandóbb élményt – legalábbis számomra – az üvegművészeti alkotásokon keresztül nyújtja. A blog ebből a szempontból itthon hiánypótló, hiszen a nemzetközi trendeken, alkotókon kívül bemutatja a magyar művészek, műhelyek legszebb alkotásit is.

A saját lakásodról mikor láthatunk képeket?

Ennek egyelőre még nem jött el az ideje, de ami késik, arra várni kell: egy kockásfülünyúl házikó egy nagy ház tetején. Akik jártak már nálam, azoknak tetszett, bár nem biztos, hogy az én érdemem, hiszen majd egy lakásnyi tetőterasz tartozik hozzá, ami azért sokat dob rajta :)

Melyek azok a blogok, amiket szívesen olvasol?

Szinte megszámlálhatatlan oldal, blog, tumblr lapul a könyvjelzőim között, mivel lakberendezőként dolgozom, fontos is, hogy folyamatosan képben legyek. Szeretem a friss, formabontó - de ezzel együtt élhető - megoldásokat, és ezekhez az impulzusokhoz az én szakmámban messzebbre kell nézni. Bár az az igazság, hogy férfiként hátránnyal indulok, ugyanis a női lakberbloggerektől mintha jobban elfogadnák a stílusos otthonra vonatkozó tanácsokat.

Mit gondolsz milyen visszajelzések vannak az írásaidról, blogodról? Tetszik az embereknek, amit csinálsz?

Az idei Glodenblogon elért jó helyezések (miszerint az olvasóközönség és a szakmai zsűri is az első 10-be juttatott az Életmód kategóriában), ill. az, hogy egyre több hazai és külföldi blog hivatkozik a posztjaimra, jelzi, hogy talán figyelemre méltó. Bloggerként a hitelesség az a sajátosság, amivel „vonzóbb” tudok lenni egy nyomtatott sajtótermékkel szemben, ahová tulajdonképpen bármilyen gyártó, forgalmazó vagy kézműves bekerülhet, ha van elég pénze. Szívesen írom mindkettőt, és azt hiszem ez azt a feltevésem igazolja, hogy ha az ember azzal foglalkozik, amit szeret, az előbb-utóbb meghozza a gyümölcsét :)

Van olyan blog, amit konkurensnek tartasz? És ha van, miért?

Minden olyan hasonló tematikájú blogot konkurensnek tartok, amelyek ugyanezekben a témákban íródnak (hiszen ugyanazok az olvasóink is), de azt hiszem ez inkább egészséges versenyszellemet hoz közénk, mint irigységet vagy rosszindulatot. De hosszabb távon az a blog fog megmaradni az emberek emlékezetében, aki ki tud lépni az online világból, aki képes valami olyat felmutatni, amihez a való életben is képesek kapcsolódni... pl. egy saját tervezésű kollekcióval (erre már volt kísérletem, és lesz is még) illetve valami nagyobb nyilvánosságot nyújtó szerepléssel (újságírás, rádió- vagy tv-műsor), én is ebbe az irányba szeretnék elindulni. Valahogy ebben a szcénában egyelőre inkább az egymás segítése és a kisebb-nagyobb projektekre összefogás a jellemző, a blogomon én is felsorolok az oldalsávban egy rakat remek magyar oldalt, blogot, amit a későbbiekben is frissíteni kívánok.

Üzensz valamit az olvasóknak?

A rendszeres olvasóimmal majd' napi kapcsolatban vagyok, ha nem is a blogokon, akkor azok Facebookos klubjain keresztül, ezért inkább azoknak üzennék, akik még nem jártak nálam: ha magadra ismersz a következő leírásban akkor várlak a blogokon :)

Lakókörnyezetére igényes, az otthonépítés/szépítés komplex folyamatait megérteni akaró olvasó humoros, hétköznapi nyelven írt - irodalmi, filmes példákkal megtámogatott – lakberendezési és művészeti énblogot keres. Jöhetnek az inspiráló otthonok, a friss design-irányzatok, a könnyen elkészíthető dekorációs ötletek, a színvonalas termékeket gyártó magyar cégek, designerek, a témába vágó aktuális program-ajánlások, és nem vetem meg a hazai és külföldi grafikusok, illusztrátorok, fotósok munkáit sem. 

Tetszett az interjú? Megosztom Facebookon
süti beállítások módosítása