érdekes. fontos. népszerű.

A hét bloggere

Negyvenes, humortalan férfi 60.000 lájkkal

A Blog.hu legfrissebb sztárbloggere, Jakab Andor egyetlen poszttal megmutatta a közösségi média erejét. Válaszcikkek születnek, az online megmondóemberek pedig azóta is elemzik elképesztően gyors terjedését. Mi nem találgatunk, megkérdezzük őt, mit gondol a hirtelen jött hype-ról, kedvenc újságírójáról, és a blog jövőjéről.

Ki az a Jakab Andor?

Középszerű blogger, aki véletlenül írt egyet, amire a fél ország felkapta a fejét. Amúgy negyvenes, humortalan férfi vagyok, Budapesten.

Hány alkalmazottad van?

Jelenleg nincs egy sem. Korábban alkalmaztam már 10 főt, és közvetve adtam munkát százas nagyságrendű népességnek.

Te milyen szolgáltatásokat vennél igénybe bruttó 12392 forintért? Mi kerül manapság ennyibe?

Ó mindenfélét, ami tanult és tapasztalt szakemberek munkájára épül. Jogi, egészségügyi, marketing, üzleti, kereskedelmi, informatikai, oktatási szolgáltatások végtelen listáját tudnám összehordani. Ez lenne bármilyen ilyesmi cég normális óradíja, szerény, 20% profitráta mellett. Az más kérdés, hogy ennyiért nem lehet eladni. Erről szólt az írás, miért nem is indítok olyan céget, aminek ennyiért kellene szolgáltatni, de nem tudna ennyiért szolgáltatni.

Hogyan kezeled azt, hogy hirtelen esettanulmány lettél?

Sehogy. Tudom jól, hogy a csoda mindjárt elmúlik, 10-ből 9 ember 1 hónap múlva már ugyanúgy utálni és fikázni fog, mint minden és mindenki mást.

Írtad, hogy szerinted Bede Márton az általad ismert legjobb újságíró. Még ő is meglepődött a sikereden. Ehhez mit szólsz?

Bede Márton leengedett kézzel, messze a legjobb újságíró Magyarországon. Más országban hatalmas sztár lenne, akit 10-ből legalább 7 ember nagyon kedvelne. Kurva jókat ír, mindig, évek óta. Minden publikációja ünnepszámba megy, és még egyszer sem okozott csalódást vele. Ez a tehetség, amiből talán van bennem is, de nekem gyötrelem - aránylag - jól fogalmazni. Szerintem neki könnyen megy, és valószínűleg ez lehet a dolog titka. Persze ha azt találná írni, hogy Jakab Andor NEM MENŐ, megsértődnék és bosszúból azt mondanám, hogy mindez csak merő zsurnalizmus.

A tőlem nem kapsz munkát poszt előtt milyen terveid voltak a bloggal?

Hülyén hangzik és hazugságnak, de igaz: ki akartam írni magamból ezt-azt, hogy megkönnyebbüljek. Hogy kimondtam, ami nyomasztott, ilyesmi. Először kommentezni kezdtem, aztán gondoltam, nagyobb hozzászólások helyett inkább legyenek blogposztok. Most sincs ennél több tervem a bloggal.

Érzed, hogy magasra tetted a mércét?

Igen. És nem. Nem tettem én semmiféle mércét, hanem ebből a posztból ekkora durranás lett. És tudom, hogy ez megismételhetetlen, egyszeri reakció volt. A többi írásom ehhez képest csalódás lesz azoknak, akik azt hiszik, megint szólhat ugyanekkorát bármi is.

Lehet majd kommentelni a posztjaidat?

A Facebookon igen. Erről majd írok egy posztot, már a címét is tudom: No Komment.

Mire számíthatunk tőled a közeljövőben? Új témákkal robbantanál vagy inkább szeretnéd részletesebben feldolgozni a vállalkozók dilemmáját?

Mindkettőre. Az Andor for President móka után, már írom is a "Becsületbeli ügyek" címűt, ez nem lesz vicces. Utána visszatérek a vállalkozók dilemmájára. Legalább 2 tartalmilag új posztot írok még erről.

 

Ezt a posztot lehet kommentelni. Ha van kérdésed, tedd fel Andornak, majd válaszol. Vagy nem.

Tetszett az interjú? Megosztom Facebookon
süti beállítások módosítása